torsdag, mars 09, 2006

Skriving på lesesalen

På mitt institutt ble alle studentene enige om at det skulle være greit å skrive på lesesalen. Særlig fordi alle skriveplassene er opptatt av gamle hovedfagsstudenter som tydeligvis koser seg glugg ihjæl der de sitter, sånn at det er et år eller to ventetid for å få plass der inne. For de som vil det, selvfølgelig, jeg er ikke overbevist om at det er det smarteste man gjør om man noensinne har lyst til å fullføre masteren sin.

Så da sitter jeg nå her på lesesalen og klikker ivei på laptopen min, til hun som sitter ved siden av meg sin store forbitrelse. (Jeg tror hun sitter og holder seg i ørene, men jeg er ikke helt sikker, det er litt skummelt å kikke for mye bort på henne også.)

Uansett, når jeg skal skrive så er det en grunnleggende ting jeg trenger: Musikk. Og idag har jeg glemt headset hjemme, så idag går alt ekstremt trått. Jeg klarer ikke konsentrere meg i den skumle nesten-stillheten på lesesalen, jeg vil heller at alle skal sitte å snakke kjempehøyt om ting jeg ikke er interessert i, enn denne infernalske blaingen i papirer og bøker, sukkene, de uregelmessige gjespene, og rumlingen i kaffe-mager. Så jeg skriver dette, like mye ut i verden som for å minne meg selv på aldri igjen å glemme headset når jeg skal opp på lesesalen for å skrive. Dette er i sannhet helvete på jord.

Hehe.

3 kommentarer:

Ole sa...

Kaffetrakter på lesesalen eller ideen om en skikkelig espressomaskin med høyt trykk er absolutt på tide å sette ut i live!

Det morsomste er når de som sitter ved siden av deg begynner å sende lapper til venninnen sin om hvor bråkete du er. Fant en gang en lapp hvor det sto: "Fy søren som fyren mellom oss bråker! Slafser og slurper og hoster og snorker!"

Siden lappmottaker og skriver var ute til pause skrev jeg følgende under: "Men han er utrolig kjekk!" og la den på pulten til skriverinnen.

Livet er til for å bråke litt! Så sett på høytalerene neste gang med fullt volum. Jeg klager ikke. Kanskje jeg til og med kan holde meg våken...

Anonym sa...

Nå skal det endelig bli lov å røke på IMK-lesesalen. mener bestemt at røkerne er i flertall, og har en håndfull gode argumenter for å gjenninføre denne sosiale tradisjonen.

morten sa...

Jeg så avstemninga på døra, og kan bare si det var på tide. Kommer til å sitte mye mer på lesesalen etter den nye loven trer i kraft.