tirsdag, januar 31, 2006

Hmm, positive vibber, uvant.

Nå føles det som ting endelig begynner å falle på plass i et liv som ellers er preget av kaos og angst.

Først av alt, takk til alle som møtte opp på Cobra Kai-konsert i helga, det var deilig å se så mange av dere der. Det var veldig gøy å spille for dere, selv om jeg nok må innrømme at lørdagen var den beste konserten, sånn fra scenen sett ihvertfall. Uansett det ble to beinharde konserter, men jeg tror vi beviste et par ting for oss selv. Neste konsert blir antakeligvis på Høgskolen i Oslo, konserten som ble avlyst sist. Jeg har opprettet en mail-gruppe med alle adressene jeg hadde i gmail-kontoen min som jeg kunne tenke meg var interessert i Cobra Kai-nytt. Hvis noen der ute føler de burde være på lista, men mistenker at de ikke er det, er det bare å sende meg en linje eller noe, så skal jeg ordne det. Det gjelder også SMS-lista, som nok kanskje ikke er helt fullstendig.

Nå begynner også EPen å ta form, har nettopp kikket på utkastene til coveret, tror det kommer til å bli veldig fint. Hvis det er noen der ute (Flu?) som vet hvordan det funker når man skal ha strekkoder på sånne ting, vil jeg veldig gjerne høre mer om det.

Men ellers er det doku-prosjektet jeg er mest optimistisk til akkurat nå, selv om alle ting selvfølgelig henger sammen. Det har jo forsåvidt ikke skjedd noe viktig nytt på den fronten, bortsett fra at jeg har fått beskjed om at kompis og kameramann Are, som har røket noen leddbånd og skadet menisken, igjen er på beina og klar til å filme. Jeg tror nok det er en kombinasjon av selvtillitsboostet man får av å spille konsert og selvtillitsboostet man får av å kjøre rundt i Oslo Sentrum etter å ha hatt lappen i en drøy måned og innse at "dette går helt greit" og at "jeg kan faktisk kjøre bil". Tror de to har smitta over på doku-prosjektet, og nå ser jeg at det faktisk har en ende et sted langt der fremme. Digg!

Har akkurat vært på Platekompaniet og kjøpt nye plater, og akkurat nå hører jeg på deilige deilige Arctic Monkeys. Anbefales! Etterpå skal jeg høre på Editors og gjøre meg opp en mening om jeg skal være med på konserten. Gleder meg. Det er så fett å høre ny musikk for første gang.

Er det forresten noen som har noen bilder fra helga jeg kan legge ut? Det er noen på Superfriis sin side, men jeg vil gjerne se og legge ut andre bilder hvis de fins der ute.

Oki doki, good night, good luck. Skal prøve å være litt mer aktiv på blogginga i fremtiden, men det er ikke alltid jeg har så grusomt mye interessant å si uansett.

8 kommentarer:

Barabas Discosaft sa...

Hallo. Jeg kan litt om strekkoder. Hva lurer du på?

morten sa...

Hvordan får man dem? Jeg mener, man kan jo ikke bare finne dem på. Hvem snakker man med for å få "den rette" strekkoden?

superfriis sa...

Hei!
Helt helt enig! Arctic Monkeys er kjempebra!!! Og Editors er også velg bra og jeg skal definitivt på konserten!!!!! Synes du skal bli med, og at vi skal kjøpe billetter i morgen!!!! JAAAAA!!!!

superfriis sa...

JAJAJA! Ellers spilte AM på garage i desember... Var så mye som skjedde den dagen husker jeg at det ble aldri til at man dro... det kan man angre på i dag! Men er man heldig så kommer de nok tilbake kan jeg tenke meg.. Har forresten lest at plata som kom forrige uke, eller når det var, er en av de hurtigst selgene platene i Englands historie... ligger sammen med Oasis et sted på toppen.... sprøtt men godt!

morten sa...

Ånei du, ligger langt over Oasis' debut. Arctic Monkeys solgte 363 735 eks første uken, mens Oasis' debut definitely maybe bare solgte 55 854. Flere stats her.

Av annet interessant nytt er Cobra Kai nevnt i Universitas, første mediaoppslag. Yipp-yipp-yipp!

superfriis sa...

Jeg mente ikke Oasis sin debut plate, men den raskest selgende oasis plata. Men samma det... man får som man fortjener når man ikke formulerer seg riktig...
Uansett bør vi stikke på konsert! Jeg har bestillt noen billetter så du kan tenke til mandag..

Barabas Discosaft sa...

Morten, i forlagsbransjen (Jeg er i forlagsbransjen hihi) så må man registerere seg i brønnøysund eller no for å få ibsn nummer og strekkode, vet ikke hvordan det er med musikk, ri....
Nå logget Kristoffer seg på og du kan jo se hva han svarte:

fluefar: hvor fikk du strekkodene våres fra?
kjottbein: faren min
fluefar: jamen isbn nr og det der
fluefar: hvor henvender man seg
kjottbein: isbn-nr deles ut av nasjonalbiblioteket
fluefar: men er uavhengig av strekkoden? Hvor kom strekkkoden fra da?
kjottbein: faren min
fluefar: jamen hvor fikk faren din det fra da?
kjottbein: han fikk isbn-numre fra meg og brukte et dataprogram til å lage ean

morten sa...

Den samtalen skjønte jeg ingen ting av. Så jeg skal snakke med faren min om det?! Eller faren til Kokofant? Jaja, jeg har jo et selskap registrert i Brønnøysundreg, så jeg kan jo høre med dem om jeg kan få et nummer av dem (hi-HI)