torsdag, februar 02, 2006

Fingervanter

Etter én kort dag med filming har jeg funnet et stilfullt og praktisk plagg som er et "must" for alle som skal lage utefilm i Norge om vinteren: Fingervanter. Plagget er litt feil navngitt, fordi det i praksis er det motsatte av fingervanter, det er vanter for hele hånden bortsett fra fingrene. Kanskje man skulle finne et nytt navn til det, som håndvanter, eller ikke-finger-vanter?

Grunnen til at jeg er så opphengt i dette navnet er at jeg ikke har fingervanter, men jeg har lett etter det i noen timer i dag. Og i hver butikk der jeg har spurt etter fingervanter har de enten vist meg til den vanlige vanteavdelingen, eller bare sett litt rart på meg med hodet på skakke. Jeg trodde dette var det hippeste plagget denne vinteren, men det er det tydeligvis ikke, ettersom man ikke finner det noe sted, ikke engang H&M har dem.

Er det noen der ute som har noen hotte tips for steder å kjøpe disse deilige vantene som varmer samtidig som de tillater brukeren å betjene et videokamera? Foreløpig tips er Army Shop eller bodene på Youngstorget, skal sjekke det ut i morgen tidlig, men andre tips tas imot med glede, omsorg, og våte, erotiske kyss.

På den positive siden førte jakten på fingervanter til at jeg endte opp på platekompaniet igjen, og kom hjem med Deathcab for Cutie, Kaiser Chiefs og Art Brut (et band jeg aldri har hørt, men har hørt mye fint om). Nå får jeg ikke hørt på de nye platene mine fordi Maren ser på håndball på tv, men senere skal jeg baske meg i ny musikk. (Apropos, beklager at jeg slo hånden av deg (eller hva det nå heter), Christina, det var ikke meningen at du skulle ta det ille opp. Ville bare snakke vanlig altså, ble kanskje litt brysk.)

Nå skal jeg spise deilig middag, jum-jum.

6 kommentarer:

Ole sa...

Jeg har fingervanter tror jeg. Fikk noen i en sekk som kom full av utstyr fra hærens lager. Det fulgte med en hjelm også og et par godt brukte helsetrøyer, du kan få låne alt sammen hvis du vil. Ellers så finner du samme utgave på Youngstorget, men det vet du jo allerede.

superfriis sa...

Ikke tatt noe ille opp jeg! Fint at du har kjøpt Death Cab plata... den gamle eller? jeg har plans og transatlanticism... men det er vel strengt tatt enda en eldre en... gleder meg mega til søndag ihvertfall! vi må prøve å sprette i stand et vorspiel et eller annet sted... ihverfall en liten lyttesesjon...

superfriis sa...

nå var jeg kanskje litt uklar.... det har jeg vært i hele dag etter at jeg drakk alt for sinnsykt mye på mono i går og danset masse masse masse med Mathias.... he he kjempegøy!!! selv om det er litt bonde å danse så mye akkurat der.men spiller du rockabilly ber du om det...Det som ikke var gøy var å stå opp å gå på jobb.... men du vet jo hva som er regelen... Helt om natten, Helt om dagen!

Anonym sa...

Du kan jo kjøpe et par vanlige vanter, klippe av fingertuppene og snurpe igjen slik at resten ikke rakner. Fingertuppene kan du f.eks. bruke til hylster for en gulrot, slik at du ikke fryser fingrene av deg når du skal knaske en i -20 grader.

Anonym sa...

kan kjøpes på industrivareforretninger, der snekkere og håndverkere handler arbeidsklær, verktøy og utstyr. de er rom regel MEGET billige. type 10 kroner paret

Anonym sa...

amateure sex

Telefonsex Zugang

Privat Amateure