søndag, februar 05, 2006

Beinhard politisk satire

Plutselig kan verden deles opp i folk som brenner ambassader og folk som diskuterer hvorfor folk brenner ambassader. Naturlig nok føler jeg et enormt behov for å forstå, og derfor tok jeg en tur ut i den store verdensveven. Der snublet jeg over et fantastisk ... hva skal man kalle det ... et fenomen? en tilfeldighet? kanskje, uansett:

Gå til Google, skriv inn ordet "failure" og klikk "Jeg prøver lykken" (eller hva det heter i den engelske versjonen av guggel). He he.

Ikke at jeg fra og med idag skal være en beinhard politisk satiriker som korner enhver ytring eller moralsk ambivalent politiker. Jeg får min politiske satire hos Ole, et oppkomme av provokasjon og humor i en verden som ikke vil innrømme at den selv har skapt ham.

Hører på: Death Cab for Cutie (naturlig nok, konsert i kveld, sjø)
Fremmedord for dagen: Fanatisme (som fascisme, men mer trendy)

2 kommentarer:

Ole sa...

Det er herlig når Internett har forstått verden bedre enn oss selv!

Takk for god omtale og jeg håper fingervantene dine holder deg varme til evig tid.

Ang. google så gugglet jeg fremmedordene dine som du stilte her en tid tilbake. Fikk opp 1 treff: www.fremmedord.blogspot.com Har du kanskje funnet på disse ordene helt selv?

morten sa...

Det skal du ikke se bort fra. Obesitet ihvertfall, viste seg å være et nytt ord.