torsdag, desember 15, 2005

Den siste geek

Nå er jeg faktisk den siste på lesesalen på IMK. Tror dette må være første gang.

Nå er det noen fordeler med dette, fordeler jeg ikke var klar over før. For det første kan jeg høre på musikk så høyt jeg bare vil. Jeg er en av de som ikke klarer å skrive handlelister uten musikk en gang, så for meg, som har sittet og tyvlyttet kjempelavt på musikk hele uka er dette himmelen. Dessuten kan jeg spise Kinderegg og knitre med sølvpapiret så mye jeg bare orker. Og det er akkurat det jeg gjør nå.

Men det jeg mangler er noen jeg kan spørre om ting som: "Går det an å skrive 'låta' i en akademisk oppgave, eller bør jeg heller skrive 'låten'?" eller "Heter det 'i tilfellet' eller 'i tilfelle'?"

Takk for Kinderegg, Maren, det kom veldig godt med.

Inni var det en slags svart, smurfete tone-mann, som jeg nå skal bygge sammen, før jeg leser ferdig oppgaven, lagrer og går hjem for å redigere bilder.

I spilleren:
Pixies - Trompe le Monde

2 kommentarer:

Anonym sa...

yo! "Låten" blir veldig kunstig og "låta" litt for rockete. Hva med "sangen", "melodien", "komposisjonen" eller "dette geniale altomfattende musikkstykket"? Dessuten er det allerede altfor mange T'er i det norske språk så om du dttttttropper en blirt dett nok ingen krise. Jeg drikker øl, men trenger mange i morgen også! Skal se på bildene nå, men må skrive med en gang at de er veldig tøffe, så slipper du å få 2 kommentarer fra samme kjipe person.

Barabas Discosaft sa...

Yrket mitt er vanilje!
Uff morten har du fått den sorte tone-smurfen, det betyr 17 års uhell. Darn!