onsdag, desember 14, 2005

Litt av hvert

Ok.

Skjønner at noen har tolket denne siden som en slags digital fremmedordbok, med forklaringer av ord med eksempel på hvordan ordet brukes i en setning. Isåfall må jeg skuffe alle og enhver (ikke minst meg selv) med at ordet "obesitet" ikke finnes i noen norsk ordbok, det være seg bokmål, nynorsk eller fremmed. Når det er sagt, syns jeg herved vi skal innlemme det i det norske språk og bruke det i tide og utide. På engelsk betyr ordet noe sånn som "abnorm fedme".

Til du som begynte med BMI: det tok litt tid før jeg skjønte hva du mente, men selv etter å ha skjønt at BMI = Body Mass Index = et mer eller mindre forståelig mål for fedme er jeg fortsatt uklar på hvordan jeg føler det til BMI som er mindre enn 30. Skjønner nemlig ikke hva tallet betyr.

Men ellers syns jeg folk skal få lov å være så feite de vil ;)

I morgen blir en ny sjans til å finne et ord for dagen, får prøve å finne noe som faktisk står i ordboka denne gangen da.

Ingen kommentarer: